viernes, 3 de noviembre de 2017

6º animació lectora

Hui és l’últim dia de classe i tenim les dos últimes animacions lectores. La primera d’elles tracta sobre Teresa Broseta, qui va vindre a classe a parlar-nos sobre la seua nova novel·la. D’aquesta autora sabem que ha publicat narrativa, poesia i teatre, tant per a xiquets com per a adults. L’interessant és que Teresa Broseta sens ha presentat en un vídeo que elles mateixes han gravat. Encara que l’explicació no ha sigut molt extensa.  



Les nostres companyes han representat quatre obres de l’escriptora i ho han fet de la següent manera. Una xiqueta troba una caixa i dins d’aquesta hi ha objectes característics de cada una dels contes que ens presenten. Quan a la posada en escena, hi ha que dir que ho han treballat molt. Pràcticament tota la classe es trobava ambientada en la temàtica dels contes. Encara que les components del grup no hi han tingut molt de compte amb el vocabulari que han empleat, i quasi no han interactuat amb el públic. A més, tenien molt poca coordinació entre els membres del grup, que potser haja sigut causa dels nervis. Però el més important és que no s’acaba d’entendre l’argument dels contes. I l’animació ha resultat llarga al intentar relatar 4 contes, sobretot al fer tan extens l’últim.



Al finalitzar la primera animació, el segon grup s’ha disposat ha presentar-nos a l’autor Carles Cano Peiró. La seua carrera com a escriptor d’obres destinades a xiquets i joves comença a principis dels anys 80. Tret característic d’ell és que va impulsar el projecte “Trueque”, una exposició d’intercanvi d’obres amb més de mig centenar de poetes, il·lustradors i escriptors.

En aquesta exposició han presentat les obres Rodolf el rat; L’home del sac, La caputxeta negra i La fada pastissera. Ho han fet mitjançant un teatre de titelles, on una xiqueta exerceix de narradora. Les titelles que apareixen a les obres estàn molt ben fetes, les companyes han fet un gran treball. Encara que tota l’animació lectora ha resultat molt curta. Al final de l’exposició les components del grup argumenten que van triar aquest autor perquè un dia a classe en una pràctica els va tocar un llibre d’aquest autor. També el van triar per tota la fantasia que aporta a les seues obres, i per poder demostrar-ho millor van triar el teatre de titelles, a més per la diversitat de personatges.


No hay comentarios:

Publicar un comentario