Hui
és l’últim dia de classe i tenim les dos últimes animacions lectores. La
primera d’elles tracta sobre Teresa Broseta, qui va vindre a classe a
parlar-nos sobre la seua nova novel·la. D’aquesta autora sabem que ha publicat
narrativa, poesia i teatre, tant per a xiquets com per a adults. L’interessant
és que Teresa Broseta sens ha presentat en un vídeo que elles mateixes han gravat.
Encara que l’explicació no ha sigut molt extensa.
Les
nostres companyes han representat quatre obres de l’escriptora i ho han fet de
la següent manera. Una xiqueta troba una caixa i dins d’aquesta hi ha objectes
característics de cada una dels contes que ens presenten. Quan a la posada en
escena, hi ha que dir que ho han treballat molt. Pràcticament tota la classe es
trobava ambientada en la temàtica dels contes. Encara que les components del
grup no hi han tingut molt de compte amb el vocabulari que han empleat, i quasi
no han interactuat amb el públic. A més, tenien molt poca coordinació entre els
membres del grup, que potser haja sigut causa dels nervis. Però el més
important és que no s’acaba d’entendre l’argument dels contes. I l’animació ha
resultat llarga al intentar relatar 4 contes, sobretot al fer tan extens l’últim.
Al
finalitzar la primera animació, el segon grup s’ha disposat ha presentar-nos a
l’autor Carles Cano Peiró. La seua carrera com a escriptor d’obres destinades a
xiquets i joves comença a principis dels anys 80. Tret característic d’ell és
que va impulsar el projecte “Trueque”, una exposició d’intercanvi d’obres amb
més de mig centenar de poetes, il·lustradors i escriptors.
En
aquesta exposició han presentat les obres Rodolf
el rat; L’home del sac, La caputxeta negra i La fada pastissera. Ho han fet
mitjançant un teatre de titelles, on una xiqueta exerceix de narradora. Les
titelles que apareixen a les obres estàn molt ben fetes, les companyes han fet
un gran treball. Encara que tota l’animació lectora ha resultat molt curta. Al
final de l’exposició les components del grup argumenten que van triar aquest
autor perquè un dia a classe en una pràctica els va tocar un llibre d’aquest
autor. També el van triar per tota la fantasia que aporta a les seues obres, i
per poder demostrar-ho millor van triar el teatre de titelles, a més per la
diversitat de personatges.
No hay comentarios:
Publicar un comentario