Hui en classe ens hem allunyat dels gèneres narratius
i hem anat a parar a la prosa. Hem estat coneixent més fons.
La poesia es caracteritza per tindre musicalitat. A
més, amb ella podem tractar la llengua combinada amb la sensibilitat. Ja que,
la poesia té més condensació expressiva, és més descriptiva que narrativa. Per
a poder treballar la poesia a les aules hem de tindre en compte que les poesies
no poden ser molt complexes, tant de vocabulari com d’extensió.
Una vegada hem aprés com funciona la poesia i algunes
de les seues característiques, ens hem dividit en petits grups. La nostra tasca
ha consistit en llegir dos poesies i després proposar diversos recursos
literaris per a poder treballar-les a classe. En el nostre cas el recursos
didàctics que hem proposat són els següents. Primer realitzarem una tertúlia
literària, en aquesta intentarem que els alumnes reconeguen els seus sentiments
i els afronten. Perquè les poesies que ens han tocat, giren al voltant de la
sentimentalitat, així que és una bona ocasió per tractar tots dos, tant la
poesia com els sentiments. Per altra banda, l’altre recurs didàctic que hem
proposat és que en finalitzar la tertúlia els nens tindran que realitzar una
poesia. Podran fer servir d’exemple les poesies que hem treballat a classe. Cal
dir, que els recursos didàctics resulten molt útils per a treballar de forma
adequada la poesia dintre de l’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario