El títol
d’aquesta entrada té relació directa amb el que hem vist hui a classe. Doncs
bé, hui hem llegit el següent article de Jacqueline Kerguéno i hem extret les
seues idees principals.
La
primera idea que es reflexa al text és que l’hàbit de llegir no es una cosa que
vingui sola, sinó que s’aprèn. Per això els pares o tutors han de guiar al
xiquet perquè tinga un bon aprenentatge. Un altra idea molt important és que la
temàtica les llibres ha d’anar acord amb els gustos del lector, no ha de ser
imposta. La següent idea que hem tret reflexa que la dificultat o el nivell del
llibre ha de ser l’adequat per al nivell del xiquet. L’última idea que hem
trobat diu que és recomanable que el llibre tinga imatges per fer més amena la
lectura, i que l’estructura de la narració siga clara i no complexa.
Una
vegada hem analitzat l’article detingudament, el que li segueix és fer una breu
valoració del text en qüestió. La meua valoració és la següent:
L’article
de Jacqueline Kerguéno ens mostra d’una manera clara, senzilla i directa com ha
de ser el camí per a convertir-se en un bon lector. Començant el recorregut des
de la infància, l’etapa en la qual els nens i nenes predeterminaran, en gran
part, el seu gust per la lectura.
Al
llarg de la narració, realitza unes pautes per a fer més agradosa la lectura
als xiquets. Unes indicacions que deuríem de seguir. Com per exemple deixar que
siguen els xiquets els que trien el llibre que més els agrade. I a més fer-li
de guia, però mai imposar el seus propis gustos.
No hay comentarios:
Publicar un comentario