Avui, a classe hem buscat, definit i aprés el
significat de literatura infantil. L’interessant
de tot açò és que ho vam aprendre mitjançat la perspectiva d’un autor. A partir
de la seua opinió vam veure el que és per a ell la literatura infantil, i també
el que és per a altres autors.
Entenem per literatura infantil l’art de l’expressió
escrita i parlada, encarregada d’estudiar els tipus de gèneres literaris. Una
vegada ja tenim una idea de que és la literatura infantil, llegim l’article de
Michel Tournier i a continuació responem a les següents preguntes.
La primera tracta sobre si des de la perspectiva de
Tournier existeix una literatura infantil. La nostra resposta va ser que l’autor
no deixa clara la seua opinió. Però, altra banda, exposa una sèrie de
característiques sobre com és la literatura infantil. Com la brevetat del
relat, la seua limpidesa i el ritme àgil dels esdeveniments, és a dir, un
llibre per a llegir en classe. L’altra pregunta parla sobre els aspectes que
denuncia de la literatura infantil. El
primer és que denuncia la pròpia existència de la literatura infantil, perquè
hi ha autors que sense dirigir-se al públic infantil han acabat en les mans d’aquestos.
Tournier no aprova que les obres literàries siguen tan estereotipades i vagen
dirigides a un sol grup social.
Per acabar, l’última pregunta fa relació a si estem d’acord
o no amb la visió de Michel Tournier. Jo crec que aquest autor té part de raó,
ja que considere cert que hi ha lectures que acaben en mans d’un públic al qual
no va dirigit. Però això no vol dir que no s’hagin de classificar les obres
segons el tipus de gèneres.
No hay comentarios:
Publicar un comentario