Hui en classe hem continuat tractant el concepte de
literatura infantil. Per fer-ho i conèixer més sobre el món en què es desembolica
hem tractat de definir els següents termes.
Lector model, que és el públic al que va dirigit un
obra des del punt de vista de l’autor. Després la competència literària, que
entenem com la capacitat que té una persona per a interpretar un obra a través
dels seus coneixements. També és la capacitat per a llegir diversos textos i
relacionar-los amb altres. Un altre concepte és intertextualitat, entesa com la
citació d’un text al peu de la lletra dins d’un altre text. Encara que als
llibres infantils està poc present. El terme següent és la hipertextualitat,
coneguda com la capacitat que té una persona per a connectar uns elements amb
uns altres. La capacitat de saber distingir el que és realitat el que és ficció, s’anomena gramàtica
interioritzada. Per últim la paraliteratura, que és la literatura que compren
gèneres destinats al consum de masses.
L’altre punt que vam tractar a classe va ser perquè la
literatura infantil ha estat considerada paraliteratura. La resposta va ser
perquè es conseidera molt senzilla de manera que pot ser pressuposada un obra d’art
com a tal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario