
Anna
Ballester ha començat la conferència confessant que les seues dos grans
passions són el teatre i la poesia; açò és evident en l’obra que ha vingut a
presentar-nos. Ella ens ha admès que és una persona que ha tingut la sort
d’haver pogut fer classes sempre en centres educatius situats a les afores de
la ciutat, en la perifèria. On va treballar amb xiquets amb més problemes i
complicacions que la resta. I ens anima a que en la vida hi ha que seguir
formant-se per a no quedar atrapats en l’antic i en la monotonia.
Per a
introduir-nos en el tema principal de la seua ponència, la poesia, Anna
Ballester ens la va identificar i resumir amb una paraula, amor. L’autora va
argumentar que l’amor i la poesia haurien de ser vitals, sobretot l’amor a les
aules per tindre cordialitat amb els alumnes. La poesia es capaç de donar-nos
un altra visió del món, i per a aconseguir-ho hem de fer que formen part de les
activitats quotidianes de cada dia. Per a introduir la poesia a classe d’una
forma divertida ens aconsella plantejar les activitats com a jocs, fer que els
alumnes es senten importants. Perquè contar contes, recitar poesies i cantar
cançons és molt important per al desenvolupament dels xiquets. Segons Ballester
la poesia aprofita per a ballar, cantar, com a plaer; i nosaltres hem de
descobrir i jugar amb les paraules per descobrir el plaer d’aquestes. Perquè
les paraules, tal i com ens indica l’autora, són màgiques, tenen un gran poder.
A més a més, ens mostra com la poesia també té uns sentits utilitaris: aprofita
per a descobrir la funció poètica del llenguatge i per a millorar la memòria.
Després
d’haver-nos posat al dia sobre la poesia, Anna Ballester va passar a la part
més dinàmica de la conferència. On primer, ens va donar unes pautes per a poder
treballar la poesia de la millor manera possible a l’aula. Indican que un
mestre un model de lectura en veu alta, per a captar l’atenció dels xiquets. El
secret està en que els alumnes tinguen ganes d’anar a l’escola, si una mestra
s’avorreix en classe els seus alumnes també. I es fonamental que els mestres
siguen persones que lligen, cal seleccionar molt bé que donem als xiquets per a
llegir. Després d’aquestes útils instruccions, va posar en pràctica algunes de
les tècniques que ens va comentar. Mitjançant diversos exercicis on intentava
que tots els assistents a la conferència foren participes de les activitats. Al
principi la vergonya podia amb les ganes de voler usar aquestes tècniques per a
treballar poesia, però amb el pas de les activitats l’ambient es va animar.
Com
a conclusió, només dir que va ser una conferència molt dinàmica i animada.
Gracies al caràcter de l’autora va resultar molt senzill seguir el ritme de la
seua exposició sense perdre’s cap detall important. De segur que el seu nou
llibre Poemania resulta tot un èxit
al món de la literatura infantil.
No hay comentarios:
Publicar un comentario